Tag Archives: mezuniyet

Mezun Oluyorum, Eyvah!

2026 Üniversite Mezunu annesi olarak bu yıl epey çalışma yaptım, şimdi ipuçlarımı sizinle paylaşacağım.

Bir: Bu mezuniyetin tarihi üç aşağı beş yukarı belli. Nişan düğün sezonu ile de çakışıyor. Sezonda her şeye zam gelmeden önce elbisenizi, ayakkabı, çanta, saç aksesuarı ve takılarınızı satın alın, kenara koyun. Ütüsü tadilatı zaman alıyor. Eteği uzun tutmayın, asla kuyruklu olmasın, gelen basıyor giden basıyor.

İki: Saç-makyaj için yeterince süre önceden randevu almayı ihmal etmeyin. 10:30’da girdik 13:20’de çıktık. Planlamayı iyi yapmak lazım. Saçı bozmadan giyinebilmek için de yakası geniş bir t-shirt ya da gömlek giyerek gidin kuaföre.

Üç: Mezuniyet çiçeğini bir gün önceden gidip sipariş edin, dolapta bekletsinler. Geçerken alıp devam edin. Son güne bırakmayın 1001 türlü aksilik olur. Çiçeğe sim ve koku sıkmasınlar, hatırlatın.

Dört: Mezuniyet kepi sözlük anlamıyla bir baş-belası. İçine tel taç yapıştırın. Kafanızdan kaykılıp düşmüyor, bir eliniz tepenizde gezmiyorsunuz.

Beş: Yanınızda bir mavi ikea torbası olsun. Suyunuz, şalınız, ıslak mendiliniz, şarj bank, yedek ıvır zıvırınız kucak kucak yer kaplıyor. Tek hamlede taşınabilir, gerektiğinde lap diye yere konulabilir oluyor ikea torbası.

Altı: Ayakkabıları evde biraz giyin, açılsın, rahatlasın. Bantlı ayakkabı için şeffaf elastik misina ile topuktan kayan bantları yerine sabitlemek iyi bir fikir.

Yedi: Epsom tuzu edinin. Günün sonunda ayaklarınız şişip zonkladığında; bir kova soğuk soya iki avuç atıp dizinize kadar daldırın, oooh.

Sekiz: Topuklu ayakkabı hiç rahat değildir. Dönüşe geçtiğinizde giymek için spor ayakkabı/terlik vb alın yanınıza.

Dokuz: Çocuk ve yaşlı götürmeyin mümkünse, çok sıkılıyorlar. Mekana mümkün olduğunca erken gidin.

On: Çok sıcak ve bunaltıcı bir ortam olduğundan yelpaze/pilli vantilatör, soğuk su ve ani kan şekeri düşümleri ihtimaline karşı paketli çiğ kuruyemiş öneriyorum.

Hadi hayırlı uğurlu olsun. Stressiz bir gün geçirin.
Herkese Allahtan hayırlı mezuniyetler, güzel ve başarılı bir iş hayatı temenni ediyorum.

Yorum bırakın

Filed under aile, alışveriş işleri, üniversite, eğitim, severim paylasirim, tertip

nasıl mezun olunur?

Pandemi, okulların kapalılığı, LGS (lise giriş sınavı) ertesinde oğlum ortaokuldan kızım liseden AYNI GÜN mezun oldu.

Okulun “tören için 300 lira alacağız, kep ve cüppe sizde kalacak” teklifine “ikisi aynı beden zaten, tek kep tek cüppe yeter, olacağını söyleyin” şeklinde pazarlık ederek ikisini 400’e bağladım. Napcaz bir ya da iki cüppeyi evde zaten? Seneye mezun olan birine mi devretsem?

Akabinde son dakkada “erkekler beyaz gömlek giyecek” şeklinde kıyafet kodu geldi. Yahu evde beyaz gömlek ne arar? Acilen gece yarısı LCW sipariş verildi, ertesi gün öğleden sonra mağazadan teslim alınacak şekilde halledildi. İki ayak bir pabuca sığdı ama gel bana sor..

Tören gerçekten sade ve kaliteliydi bak ona sözüm yok. Sancak da bizim kız tarafından taşındı, ağladım heyecandan . Çok güzeldi. “Senden daha güzel” ve kız kardeşimin deyimiyle “cheddar gibi her yere yakışan” Karayip korsanları ezgileriyle mezuniyet törenleri gerçekleşti.

Şimdi ilk defa çocuk mezun edeceklere öneriler:

telefonu birine verin o çeksin siz olayı yaşayın ve iki elle ALKIŞLAYIN çocuğunuzu.

yanınıza bir mavi ikea çantası alın. suyu, şalı, mendili, yedek babeti, kepi cüppesi bir kucak eşyayla gezilmez kokteyllerde. çantayı bir yere (sandalyenizin altına) park edersiniz : iki eliniz boş mis gibi takılırsınız.

evet yanınıza yedek babet ya da spor ayakkabı alın. kızın da sizin de topukludan ayağınız şişip iflas ettiğinde eve sürünmeden dönebilirsiniz böylece.

Kızınız etek giyecekse sahnede yürümeyi, oturup kalkmayı prova edin; bütün günleri pantolon/eşofman/taytla geçtiğinden zarif bir etek adabını unutmuş hepsi, bacakları uzatan mı istersin, yayılan mı, ayırıp gevşeyen mi…

mezuniyet iskemlelerinin arkasına birer dosya/poşet iliştirmek lazım. sertifikalar, diploma ruloları, ödüller vb alındıktan sonra elleri kolları doldu mu sana? her ayağa kalkan yere bıraktı elindekini..

okuldan bu işlerde görev alan herkese ayrı ayrı teşekkür etmeden oradan ayrılmayın. bildiğin angarya ve altından kalkması çok zor bir iş.

yarın okulların bir kısmı açılıyor, cümleten hayırlı başarılar annecim, çok seviyorum çok gurur duyuyorum sizinle.

İpek

Yorum bırakın

Filed under çocuk, OKUL, tertip

Ortaokul Mezuniyeti

Allahıma şükür bu güne eriştik. Kızımın ortaokuldan mezun olduğu yıldayız. Dün gece de bir otelde “mezuniyet balosu” vardı.

Ozellikle kızlar için konuşacağım. Boyun benden uzun olabilir ancak, bir erişkin değil 14 yaşında bir ergensin. Hepimiz biliyoruz yani. O yüzden 15 punto topuk ve nişan tuvaletinden hallice kostümler ve yirminci dakikada akmaya başlayan lady gaga makyajı komik duruyor. İleride çok vaktin var, hevesini ileriki yıllarına sakla derim.

İdeal etek boyu bütün gece tepineceğinizi de hesaba katarak dizin 4 parmak altı. Mutlaka çorap giy, yedek de al. Hatta yedek babeti de al yanına. gece uzun ve müzik yahşi..

uzun etek ya da arkadan kuyruk pistte illa ki birilerince basılıp yırtılıyor. Çok mini ve dar elbiseler de halayda acayip zorluk yaşatıyor.

dekolte. kıvamında güzel. straplez (strapless) yani askısız çok kullanışsız. yer çekimiyle iniyor.

erkekler.. takım elbise altına spor ayakkabı giyebilirsiniz. yeter ki mükemmel durumda olsun. cebinizde mendil bulundurun. selfi çekmeye çalışan kızlara yardım teklif edin. ilk dans için annenizi kaldırın, ölmezsiniz. öküzlüğün lüzumu yok.

kenarda oturup somurtma, kalk ve kimse izlemiyormuş gibi dans et. bu senin kurtlarını dökme gecen :) tebrik ederim.

2 Yorum

Filed under OKUL